GTA Spil kreativt

Grand Theft Auto er en serie, der lever af sine kreative spilmekanikker. Serien er en favorit blandt gamere, og det er ikke overraskende, at den er et af de bedst sælgende videospil nogensinde.

GTA Online er ingen undtagelse fra den kreative ånd i "GTA", da spillerne har fundet på et væld af spiltilstande, der tilføjer en ny dimension til spillet. Nogle af dem er bare sjove, mens andre er lidt mere seriøse.

Eftertragtede baner

Det er ikke let at blive eftersøgt af politiet i GTA-spil, og det er vigtigt at finde måder at undgå dem på. Der er flere måder at gøre dette på, men en af de enkleste involverer brugen af køretøjer.

Hvis spillerne har et køretøj, der kan bruges til at flygte hurtigt, er det værd at overveje at tage en tur med det og tage af sted på en højhastighedstur. Alternativt kan de også bruge fly og både.

De skal dog være opmærksomme på, at det ikke er så nemt at flygte med fly og vand på højere ønskede niveauer, især på San Andreas' kyst, hvor Predators og Mavericks er mere almindelige.

En anden måde at slette et eftersøgt niveau på er ved at bestikke myndighederne. Dette er lidt dyrere end de andre metoder, men det er en god måde at slippe af med din eftersøgte status hurtigt. Når spillerne låser Lester Crest op som kontaktperson, kan de ringe til ham for at få fjernet deres eftersøgte niveau mod et mindre gebyr.

Missionsmarkører

Missionsmarkører er en spilmekanik i GTA, der gør det muligt for spillerne at udføre flere missioner på én gang. Dette er en fantastisk måde for spillerne at tage sig god tid og fuldføre deres mål uden at skulle bekymre sig om, at spillet går i stå i en bestemt missionsrækkefølge.

Der findes et par forskellige typer af missionsmarkører i GTA Spil kreativt, og hver af dem har deres egne regler og krav. For eksempel vil en missionsmarkør kun lade dig starte en bestemt mission, hvis du er en bestemt karakter (Micheals, Franklin eller Trevor) og vil også kun acceptere den pågældende karakteres våben.

En anden god egenskab ved missionsmarkørerne er, at de ofte spawner på steder, hvor spilleren nemt og sikkert kan udføre en opgave. Hvis du f.eks. gennemfører et kup i San Andreas, er det muligt at samle byttet op fra fjenderne og undgå at køre ind i andre køretøjer ved at løbe rundt i kupområdet.

Ikke-linearitet

Et af de mest fængslende aspekter ved GTA-serien er, hvordan den giver dig mulighed for at udforske dens enorme åbne verden i din fritid. I de fleste spil skal du løse opgaver i en forudbestemt rækkefølge, så du får sjældent lov til at nyde synet og lyden af dine omgivelser. I det seneste spil i Grand Theft Auto-serien skal du ikke blot røve banker, men også opbygge dit eget imperium - en opgave, der kan være noget af en udfordring for selv den mest erfarne spiller.

GTA-serien byder også på noget af det mest sexede udseende og imponerende udførte ikke-lineære gameplay. For eksempel består hovedhistorie-missionen i GTA: San Andreas kun af få baner, hvor det meste af din tid bruges i områder i den åbne verden, og nogle missioner er rent valgfrie, hvilket giver mulighed for meget mere fri roaming. Der er også en fremragende historie, der kombinerer det bedste fra begge verdener, hvilket gør franchisen til et must for enhver fan af open world-spil.

Spillets mekanik

GTA Spil kreativt er en fantastisk måde at udtrykke din kreativitet på, mens du spiller "GTA". Denne tilstand giver dig mulighed for at oprette en anden karakter, så du kan gå online med andre spillere og optræde som denne karakter.

Spillemekanikken i denne tilstand er enkel, men den tilføjer meget til oplevelsen. Et eksempel er Wanted Levels, som giver spillerne lidt større vanskeligheder med deres missioner.

Mange spillere nyder udfordringen ved at arbejde sig igennem en svær mission uden at blive fanget eller forårsage for mange problemer, og Wanted Levels kan være med til at motivere denne idé.

Spillet indeholder også en række kreative mekanikker, der holder spillerne engagerede og underholdt. For eksempel kan minimap-radaren hjælpe spillerne med at navigere gennem byen og finde vej til et bestemt sted.


Hvem & Hvor
Kalender
Gæsteserier
Tekster & Fotos
SØG
og så var der...
Fra Arkivet
CD-Anmeldelser
Koncert-anmeldelser
Filmanmeldelser
Opslagstavle
Skift Design
Lyd & Links
Login